heit&mem

Boekrecensie van Sybrich: ‘Mei ik yn dyn pemper sjen?’

x 28 januari 2023

Onze zoon Jens is net 2 jaar. Toen we het boek binnen kregen kon hij niet wachten om het boek door te bladeren. Toen hij de dieren zag werd hij erg enthousiast, want daar is hij momenteel gek op. De flapjes maakten het boek nog interessanter.

Het boek gaat over een muisje die heel nieuwsgierig is en graag op ontdekking gaat. Op een dag is hij benieuwd naar wat zijn vriendjes in hun pamper hebben zitten. Muis vraagt zonder schaamte aan Haas wat er in zijn pamper zit, dus laat zijn vriendje het zien. (je kindje kan het flapje openen) Muis ziet het al, 7 keuteltjes! En zo gaat Muis ook naar zijn andere vriendjes: de geit, de hond, de koe, het paard en het varken. Maar nu Muis bij alle vriendjes in de pamper heeft gekeken, zijn de vriendjes toch ook wel heel benieuwd naar wat er bij Muis in zijn pamper zit. Nou, dat mogen ze gerust bekijken! Maar als ze de pamper open doen, zit er he-le-maal niks in… Hoe kan dat nou?

a-haaa… Muis doet het al op de pot! Aan het einde zitten alle vriendjes samen op de pot.

Een erg leuk boek waarin je kindje leert wat welk dier produceert. Oh, kijk! Het geitje heeft keuteltjes die op dropjes lijken, en de hond heeft een keuteltje met een puntje er aan. Ook kun je de geluiden van de dieren na doen, dit vond Jens ook erg leuk. Met dit boek kun je je kindje eventueel ook voorbereiden op het potje: ‘Zie je wel, de diertjes gaan ook op de pot!

Wij zouden dit boek zeker aan anderen aanraden. Het is een leuk boek om te lezen, duurt niet te lang, en kindjes vinden het erg grappig om te kijken wat voor poeppie er nou weer in zit.

It boek ‘Mei ik yn dyn pemper sjen?’ is foar €16,65 hjir online te bestellen of freegje der nei yn dyn boekhannel.

Troch Sybrich van der Voort út Feanwâldsterwâl